IN SITU-CREATION-PERFORMANCE

Our work consists in arriving at a place where we have a fixed amount of time, and during this period, we create stop motion animations, using the place as our scenery. The film follows a character  who interacts with the local whereabouts. This piece is finally projected somewhere in the area it was created, in interaction with a live performance. 

Notre travail s’agit de la création des séquences de film in situ à travers la technique "stop motion", puis la projection sur des lieux de l'espace public avec des performances live.

2013: JETTY KANE AND THE WATER WHISPER

Création d'un film d'animation dans le village de Shuhe, Lijang (Chine) pendant une période de résidence de 20 jours, en collaboration avec la Compagnie Ilimitrof pour le Festival COART. Le film a été projetée avec une performance de Jetty Kane, suspendue du balcon, et avec la musique traditionelle en direct de Gao Xin et Xu Liu.




Pour voir le film en complet: http://v.youku.com/v_show/id_XNTQ5OTIwNjEy.html

2012: GEOMETRIC FORUM

Création d’une pièce audiovisuel (stop motion) et circassien (corde lisse) en 5 jours de laboratoire créatif. NADNAT a choisi de faire la captation in situ dans le parc du Forum aux alentours de La Central de Circ, et d’inclure les autres artistes invités dans l’animation vidéo. Pour la soirée de représentation le numéro de corde-lisse a été travaillé en interaction avec les images. 






Le film complet:
     

2012:  ICH BIN EIN BERLINER

Site specific stop motion created within the context of the circus and arts festival at Villa Kuriosum, Berlin. Using the locations at the festival and the city, we created a short film as an introduction to Jetty Kane's live act. 26 August-2 September 2012. Jetty Kane, just like JFK was very fond of berliners and also of croissants.





The full animation:  
       

2011: BRIGHT LIGHTS BIG SEA

During a residency period of 2 weeks in The Hague, NADNAT created Bright Lights Big Sea, an in situ animation sequence combined with a rope act and a photography exhibition.
The project outlines an ordinary day in the local area of Scheviningen. The focus was put upon large empty spaces of sea and beach, with a single person interacting with the local scenery.The intention was to show these large areas at night, lit up by neon lights, billboards, parking lights etc, to create a visual and performative representation of light pollution on the sea coastline.


The narrative structure of our work was based on two parts: day time and night time. Part one introduces the spectator into the different sceneries of Scheveningen starting with the big empty beaches and ending up on a fishing boat.



Part two shows the arrival of darkness and with that the invasion of artificial light in these big, sometimes barren spaces.



Playing with the water reflections of these intruding lights and using camera movement techniques, we created a final light choreography combined with music to relay a nightmarish dizzying sensation. The final presentation was intended as a fusion of photography and performing arts. The audience could first visit the inside of the container with a selection of photos taken from our animation sequences and lit up by a neon light behind.



At dusk we projected the film created specifically to support the live rope performance.


2010: CINÉMA RÉTRÉCI J’ATTENDRAI 

Le projet Cinéma Rétréci consistait dans la transformation d'un container maritime en micro cinéma. Le choix de cette mise en scène s’expliquait par le désir de rendre hommage aux premiers films animés et à la naissance de la salle de cinéma comme un lieu de rencontre, artistique, et populaire. Les films projetés dans le micro cinéma consistaient de courtes séquences d’animations stop motion capturées dans des différents lieux de la ville pendant le temps de résidence, dans lesquelles les passants sont devenus une partie intégrale de la pièce elle-même, voire des figurants. De cette façon NADNAT ont recrée la ville et ses habitants dans les containers (sous la forme d’acteurs involontaires des films créés, et aussi sous la forme d’un public lors des projections). Une même personnage récurrent, (joué par Nadine O’Garra) a réinventé des parcours de la ville à travers des séquences chorégraphiques, burlesques et circassiens, utilisant le mobilier urbain comme élément de décor scénique.

El proyecto Cinema Retreci consistía en transformar un container marítimo en micro cinema. La elección de esta puesta en escena venía del deseo de rendir homenage a las primeras películas animadas y al nacimiento de la sala de cine como lugar de encuentro, artístico y popular. Los films proyectados dentro del micro cinema consistían en secuencias de animación stop motion capturadas en diferentes lugares del entorno durante el tiempo de residencia, en los cuales los transeuntes se convertían en una parte íntegra de la pieza en si, en forma de figurantes. De esta manera, han recreado la ciudad y sus habitantes dentro de los containers (en forma de actores en las secuencias creadas, y en forma de público en el cine). Jetty Kane, la misma personaje recurrente (interpretada por Nadine O'Garra), servía de nexo para reinventar el entorno a través de coreografías burlescas y de circo, utilizando los elementos urbanos como decoración escénica.

The Cinema Retreci project consisted of transforming a shipping container into a micro cinema. The choice of this mis en scene arose from the desire to render hommage to the first animated films and the birth of the cinema hall as a place of encounter, artistic and popular. The films projected inside the micro cinema consisted of stop motion sequences captured in situ throughout the residency period, in which the passerbys became an integral part of the piece itself. Like this, they recreated the village and its people in the containers (in the form of actors and then as audience coming to the cinema). Jetty Kane a recurrent character, played by Nadine O'Garra, serves as the nexus that takes us on a new vision of the village by using it as her movie set, by using the urban elements as scenic decoration.


Lighthouse from NADNAT Prods on Vimeo.

Act I Scene 1
Scene starts with Nadine and Nathalie arriving at the small seaside village of Arvert, on the Atlantic coast of France. Meanwhile, an unsuspecting shipping container arrives, to be converted into a micro cinema.


Act I Scene 2
Jetty Kane, once acclaimed movie superstar arrives to the town of Arvert, straight from Sunset Boulevard. She awaits her audience. There is nobody there.


Arret de Bus from NADNAT Prods on Vimeo.


Act I Scene 3
While recording Jetty Kane's adventures, in stop motion sequences, Nadine and Nathalie offer workshops to the local population. 



















After a four week residency, the audience come to the Cinema retreci, in order to watch Jetty Kane's starring role, in what could possibly represent her major comeback J'Attendrai.